ההיסטוריה של חיתוך בטון יבש

הקראה קולית

בעוד שהמצאת להב שהיה מסוגל לחתוך אבן / בטון התרחשה עוד באמצע שנות התשעים העשרים, חיתוך בטון יבש רק הפך למקובל נפוץ עשרות שנים אחר כך.

להבי החיתוך היבשים הראשונים, להבי השוחקים מסוג קרבורונדום, קיבלו שימוש מוגבל באתרי דרושים עוד בשנות החמישים, השישים והשבעים.

זה נבע בעיקר מהעובדה שהלהבים, למרות שהם זולים יותר מלהבי היהלום ששימשו אז בחיתוך בטון רטוב, היו נשחקים מהר מדי.

למרבה המזל, ההתקדמות הטכנולוגית הובילה להב חיתוך בטון יבש גמיש יותר, שנעשה על ידי פלחי יהלומי ריתוך בלייזר על ליבת פלדה, בתחילת שנות השמונים.

ראוי לציין כי כל הזמן הזה, להבי חיתוך יבשים שימשו רק על מסורי בטון לחיתוך רטובים מכיוון שלא היו מסורי בטון חיתוך יבש שתוכננו במיוחד (לימדו עוד על בחירת הלהב הנכון לניסור).

רק עם תחילת המילניום הוכנסו לשוק מסורי הבטון היבשים הראשונים.

עם זאת, בעוד שחידושים חדשים אלה לא הביאו לבעיית ייצור האבק המסוכן בחיתוך בטון, השימוש הגובר בחיתוך בטון יבש באתרי העבודה הפך אותו לדאגה מרכזית.

פתרון בעיות חיתוך יבשות נפוצות

בחיתוך בטון רטוב, המים שימשו והממשיכים להתגבר על נושא האבק העודף שנוצר במהלך עבודות חיתוך בטון.

עם זאת, זה גם מביא את הצורך במקור מים ועבודות ניקוי אתרים עקב תוצאות מבולגנות של חיתוך רטוב.

לכן, בעוד חיתוך בטון יבש מסייע לעובדים להימנע מהנושאים הקשורים לחיתוך בטון רטוב, הוא הותיר אותם חשופים לענני ענק של אבק ופסולת.

זאת, בשילוב עם ממצאי מחקרים שקשרו את החשיפה לאבק סיליקה טרי ושחרור מפעולות חיתוך וטחינת בטון לתנאי ריאות חמורים ואף קטלניים יצרו צורך בחידושים נוספים בתחום בטון חיתוך יבש.

כדי להבטיח את בטיחות העובדים הציגו רגולטורים בענף הנחיות בטיחות המחייבות את כל העובדים ללבוש ציוד מגן.

ציוד מגן אישי (PPE) נועד להגן על העובדים מפני חשיפה לאדים ומסוכנים המיוצרים במהלך פרויקטים של חיתוך בטון יבש.

עם זאת, הבנה נוספת של הנושאים סביב חיתוך יבש של גושי בטון בשילוב עם העובדה שמספר גדול של עובדים עדיין לא לבשו ציוד בטיחות הובילו את יצרני מסורי חיתוך בטון יבשים להוסיף אמצעי בטיחות חדשים למסורים עצמם.

כדי להבטיח סביבת עבודה בטוחה, עם כמות הנמוכה ביותר של רמות אבק מסוכנות, מסורי החיתוך היבשים של ימינו מגיעים עם חיבור ואקום יעיל ביותר.

המצורף שואב את כל האבק והפסולת המיוצרת על ידי פעולת החיתוך וזורק אותו לשקית.

מסורי החיתוך היבשים המתקדמים ביותר מגיעים גם עם פילטר בעל יכולת גבוהה שנועד להבטיח שרק האוויר הבריא יותר יועבר חזרה לסביבה על ידי הסרת ולו הקטנה ביותר מחלקיקי האבק המסוכנים הללו.

מה הסיכונים הכרוכים בחיתוך בטון יבש?

הפיכת חיתוך בטון יבש לבטוח ויעיל יותר באמצעות חדשנות טכנולוגית

עמרם מלכה
עמרם מלכה

מנכ"ל שותף בחברת cemento, מומחה בשירותי ניסור בטון, קידוח בטון והריסת מבנים.
סמנטו - מובילים בישראל עם צוות מאומן ומנוסה עם המון שנות ידע וניסיון בתחום. אנו נותנים שירות בפריסה ארצית. עבודה בטוחה עם ביטוח צד ג'. עבודה עברית, יוצאי יחידות צבאיות. אנו שמים דגש על בטיחות, עמידה בזמנים ועבודה לשביעות רצונכם.

דילוג לתוכן