מה הסיכונים הכרוכים בחיתוך בטון יבש?

הקראה קולית
Getting your Trinity Audio player ready...

אתם עוסקים בחיתוך בטון יבש? האם אתם מודעים לסיכונים הכרוכים בחיתוך בטון יבש? אם לא, עליכם לקרוא מאמר זה עוד היום!

אנשים העוסקים בחיתוך בטון נמצאים בסיכון גבוה לסכנות רבות ואילו חיתוך בטון יבש קשור גם לסיכונים בריאותיים.

אז מהם הסיכונים הכרוכים בחיתוך בטון יבש?

הדברים שיכולים להיות מזיקים הם: אדי פליטה רעילים, השבת מסור, שבר להב ואבק הם חלק מהסכנות הרבות בחיתוך בטון. מכשירי חיתוך בטון חשופים ללחץ אלים כאשר הלהב נתקע בתוך חתך.

אבק סיליקה

חיתוך בטון יכולה להיות עבודה מלוכלכת בה העובדים נחשפים לענני אבק באופן קבוע – במיוחד כאשר משתמשים בשיטות חיתוך יבשות. האבק מהווה סיכונים בריאותיים עצומים לעובדים בעבודות ניסור בטון.

בטון מכיל תרכובת המכונה סיליקה גבישית.

סיליקה יכולה להיות דאגה בריאותית גדולה כאשר היא נחשפת באוויר. סיליקה גבישית מצויה בתרכובות רבות אחרות כגון חול, צפחה, אבני צור וקוורץ.

זה לא מהווה שום סיכון אלא אם האבק נחשף באוויר. זה קורה כאשר חותכים בטון בעזרת מסור, גם בטחינה או מעיכה.

עובדי בניין יכולים לפתח סיליקוזיס כאשר הם נחשפים לאבק סיליקה באופן קבוע. זו מחלת ריאות שאינה ניתנת לריפוי המתרחשת כאשר אבק סיליקה מצטבר בריאות.

רקמת צלקת תיווצר בריאות כאשר אבק סיליקה מטמיע את עצמו שם. זה מפחית את יכולת הריאה לקחת חמצן.

תסמיני המצב לא יתפתחו לפחות חמש שנים ועשויים לארוך רק שנתיים נוספות עד שהאדם נהייה נכה ח"ו או במקרים קיצוניים לגרום למוות.

לכן חייבים לנקוט באמצעי בטיחות מתאימים כאשר אתם מעורבים בחיתוך בטון יבש להפוך את הניסור היבש לבטוח יותר.

להב פגום או לא הולם

כאשר מכשיר החיתוך משתמש בלהב לא הולם או פגום, הוא יכול לרטוט, להתנפץ, להתנדנד, להתפרק או אפילו לעוף. להב כזה יתפרק כאשר מופעל עליו כוח. זה יכול לגרום לבעיות דיוק בחיתוך וניסור הבטון. לכן עליכם להימנע ממצבים של חיתוך בטון עם מסורים שנפגעו או לא ראויים. יש להשתמש בהתקן הנכון ולהתקין אותו כהלכה.

לעולם אל תחתוך בטון עם להב פגום מכיוון שהוא עלול לגרום לפציעות בעובדי בניין.

קצוות חיתוך בוטים

קצוות חיתוך קהים נפוצים כאשר אתה מסתמך על להב מסור עם חיתוך שגוי של חיתוך יהלום. האג"ח תחזיק את היהלומים החותכים יחד חזק מדי ועלול להוביל לעיכוב בתהליך החיתוך.

יהלומים על פני השטח בלהב יהפכו קהים תוך זמן קצר בנסיבות כאלה. ייתכן שיהיה עליך להפעיל כוח נוסף בעת שימוש במסור כף יד. קצוות קהים עלולים להוביל לדחיקת גב, הברקה או משיכה של מסור הבטון. וודא שהלהב מספיק חד כשאתה מעורב בחיתוך בטון יבש.

משיכה ודחיפה לאחור

כוחות אלה חווים לפתע מפעיל המסור ויכולים להיות קשים לניהול. זה עלול להוביל לפציעות ולסכנות בריאותיות אחרות. משיכה ודחיפה לאחור יכולים לרתק את מסור הבטון מהאבזור שלו ולהשאיר אותו פועל על הקרקע. עליך להיות מודע לסכנות אלה בכדי למנוע פגיעות שנגרמות כתוצאה מהן.

עמרם מלכה
עמרם מלכה

מנכ"ל בחברת cemento, מומחה בשירותי ניסור בטון, קידוח בטון והריסת מבנים.
סמנטו - מובילים בישראל עם צוות מאומן ומנוסה עם המון שנות ידע וניסיון בתחום. אנו נותנים שירות בפריסה ארצית. עבודה בטוחה עם ביטוח צד ג'. עבודה עברית, יוצאי יחידות צבאיות. אנו שמים דגש על בטיחות, עמידה בזמנים ועבודה לשביעות רצונכם.

דילוג לתוכן