מהן הפעולות שיש לנקוט לאחר שיפוץ והרחבה של מרפסת?

הקראה קולית

שיפוץ והרחבת מרפסת יכולים לשפר מאוד את תנאי הדיור והפונקציונליות של הבית. ביצוע הרחבה יכולה להיעשות בשיטות שגורמות ללא מעט לכלוך כמו ניסור מרפסות בטון ביהלום. עם זאת, לאחר סיום פרויקט כזה, חשוב לבצע פעולות מסוימות על מנת להבטיח שהמרפסת תישאר במצב מיטבי ותמשיך לתת ערך לבעל הבית.

 

נקו את המרפסת ובדקו בעיות

לאחר שיפוץ והרחבה של מרפסת, הפעולה הראשונה שיש לנקוט היא ניקוי יסודי של השטח. זה כולל הסרת פסולת, אבק או חומרי בנייה שאולי הצטברו במהלך הפרויקט. ניקוי עמוק של המרפסת יגרום שסוף סוף תוכלו לראות את ההשקעה שכל כך השקעתם.

בדקו תקינות

לאחר שהמרפסת נקייה, בדקו אותה לאיתור כל נזק או בעיה שעלולה להתעורר בתהליך השיפוץ וההרחבה או בתהליך ניסור בטון. בדוק אם יש ברגים רופפים או חסרים, סדקים בבטון או בריצוף, וכל סכנה בטיחותית אפשרית אחרת. במידה ונמצאו כאלו טפלו בכל בעיה בהקדם האפשרי כדי למנוע נזקים נוספים או חששות בטיחותיים.

 

אטימות ועמידות למים

חשוב לאטום נכון את השטח כדי להגן עליו מפני פגעי מזג האוויר. בהתאם לחומרים המשמשים בשיפוץ וההרחבה, עשויות להידרש טכניקות איטום שונות.

לדוגמה: אם למרפסת יש משטח בטון, ניתן ליישם סילר בטון כדי להגן עליה מפני רטיבות ובליה. אם למרפסת יש משטח עץ, ניתן ליישם קרום איטום להגנה מפני נזקי מים.

 

בטיחות ילדים

חשוב להקפיד על בטיחות השטח לילדים. אם אתם גרים בקומה גבוהה, נקטו באמצעי זהירות נוספים על מנת להבטיח כי מעקה המרפסת יהיה גבוה מספיק ובכדי למנוע מילדים לטפס עליו ושאין להם גישה לעלות לסף המעקה.

תשקלו להוסיף רשת ביטחון או מחסום מסביב למרפסת כדי למנוע נפילה של ילדים בטעות מעל המעקה. בנוסף, הימנע מהצבת רהיטים או חפצים ליד המעקה שילדים יכולים להשתמש בהם כדי לטפס למעלה ועלולים ליפול חלילה.

 

לרהט ולקשט

לאחר ניקוי, בדיקה ואטימה של המרפסת, הגיע הזמן לרהט ולקשט את השטח כדי להפוך אותו לחלל פונקציונלי ומזמין. קחו בחשבון את השימוש המיועד במרפסת ובחרו רהיטים ותפאורה המתאימים לחלל המשלימים את האסתטיקה העיצובית הכללית של הבית.

למשל, אם המרפסת מיועדת לסעודות ואירוח בחוץ, שולחן וכיסאות מפנקים יכולים לשדרג ולהתאים. אם המרפסת נועדה להיות מקום מפלט מרגיע, ישיבה נוחה ועציצים יכולים ליצור אווירה שלווה ומשולמת. תוכלו גם לחשבן את המטרה בעת ההרחבה והשיפוץ ולשקול פעולות מתאימות בעת ההרחבה כגון: קידוח יהלום בבטון, שיפועים מיוחדים, תוספות מבטון מיוחדות, ריצוף בבטון מוחלק.

 

תחזוקה באופן קבוע

לבסוף, לאחר שיפוץ והרחבה של המרפסת, חשוב לתחזק את השטח באופן שוטף כדי להבטיח שהוא יישאר במצב תקין. זה כולל ניקוי שוטף של המרפסת, בדיקת נזקים וטיפול בכל בעיה מיד כשהן מתעוררות.

תחזוקה שוטפת יכולה לסייע במניעת תיקונים יקרים בהמשך הדרך ולהבטיח שהמרפסת תמשיך לספק ערך וכיף לבעל הבית.

 

לסיכום

לסיכום, שיפוץ והרחבת מרפסת יכולים לשפר מאוד את המראה והפונקציונליות של הבית. עם זאת, לאחר סיום פרויקט כזה, חשוב לנקוט בפעולות מסוימות כדי להבטיח שהמרפסת תישאר במצב אופטימלי ותמשיך לתת ערך לבעל הבית. באמצעות ניקוי ובדיקת המרפסת, איטום, בטיחות ילדים, ריהוט וקישוט השטח ותחזוקה שוטפת, יכולים בעלי הבית ליהנות מהמרפסת המשופצת שלהם במשך שנים רבות.

אולי יעניין אתכם גם: טיפים לניקוי לאחר ניסור

עמרם מלכה
עמרם מלכה

מנכ"ל שותף בחברת cemento, מומחה בשירותי ניסור בטון, קידוח בטון והריסת מבנים.
סמנטו - מובילים בישראל עם צוות מאומן ומנוסה עם המון שנות ידע וניסיון בתחום. אנו נותנים שירות בפריסה ארצית. עבודה בטוחה עם ביטוח צד ג'. עבודה עברית, יוצאי יחידות צבאיות. אנו שמים דגש על בטיחות, עמידה בזמנים ועבודה לשביעות רצונכם.

דילוג לתוכן