פעולות חשובות שיש לבצע לפני עבודות ניסור בטון

הקראה קולית

החלטתם לבצע עבודת ניסור בטון? הנה כמה דברים חשובים מאוד שאתם צריכים לתת עליהם את הדעת. הכנו עבורכם כמה משימות חיוניות שיש לבצע לפני כל תהליך שכזה.

 

בטיחות היא קודמת לכל:

לפני תחילת כל פרויקט ניסור בטון, תמיד תתנו חשיבות עליונה לנושא הבטיחות. חשוב מאוד לערוך לפני תחילת העבודה הערכת סיכונים יסודית כדי לזהות סיכונים פוטנציאליים שחלילה יכולים לקרות, יש ליישם אמצעי בטיחות נאותים. וודאו שכל חברי הצוות, הסובבים והמעורבים בפרויקט בטוחים היטב, וכן שהחברה שמבצעת את העבודה מצוידת בציוד מגן אישי מתאים (PPE). ציוד בטיחות והגנה עשוי לכלול הגנה על העיניים, כפפות, הגנה על אוזניים, מסכות אבק וקסדות.

 

בדיקה של תשתיות:

לפני תחילת עבודות חיתוך בטון, יש לבדוק היטב לאתר כל תשתית נסתרת, כגון: צינורות חשמל, צינורות מים או קווי גז, שעלולים לעבור דרך הקירות או לוחות הבטון. אי זיהוי אלמנטים אלו והתחשבות בהם בשעת הניסור עלול להוביל לתאונות חמורות, שיבושים בשירותים השונים או נזקים יקרים שהעלויות לתקנם הם גבוהות מאוד. תמיד תבדקו שהחברה משתמשת בשיטות זיהוי מתקדמות, כמו מכ"ם חודר קרקע או סורקים אלקטרומגנטיים, כדי למפות במדויק את מיקומם של אלמנטים אלה. שוב, פישול בדברים האלו יכולה להביא לנזקים ועוגמת נפש מיותרים מאוד.

צפו בעבודת ניסור בטוחה עם סמנטו

נגן וידאו
לקבלת הצעת מחיר משתלמת צרו איתנו קשר!

 

ערכו בדיקה של הקירות מסביב:

תבדקו את הקירות, ביצוע בדיקה מקיפה של הקירות היא קריטית כדי לקבוע את תקינותם המבנית ולזהות נקודות תורפה פוטנציאליות. חפשו סדקים, חללים או אזורים של הידרדרות שעלולים לפגוע ביציבות המבנה במהלך תהליך החיתוך. אם מתגלים בעיות כלשהן, התייעצו עם מהנדס מבנים או קבלן מקצועי כדי להעריך את המצב ולהמליץ על תיקונים או חיזוקים הדרושים לקירות אלו.

 

בחירה מתאימה לסילוק הפסולת:

עבודות אלו מייצרות בהכרח כמות ניכרת של פסולת ואבק. כדי להבטיח תהליך יעיל ואחראי לסביבה, חשוב עוד לפני התהליך לתכנן את הפינוי של הבטון ולייעד אתר מתאים לסילוק הפסולת (לרוב חברות הניסור דואגות גם לפינוי הבטון – תבדקו זאת לפני). יש לבדוק את התקנות המקומיות ולתאם עם מתקני ניהול פסולת כדי לארגן סילוק או מחזור נאותים של פסולת הבטון.

 

זמינות תשתית חשמל:

ודאו לפני תחילת התהליך את זמינות והימצאות תשתית החשמל באתר העבודה. עבודת ניסור דורשת שימוש בכלים חשמליים, כגון מסורים בעלי קצה יהלום, הדורשים אספקת חשמל יציבה ונגישה. ודאו ששקעי החשמל והמעגלים מתאימים לציוד שבשימוש, ואם יש צורך, ואין מקור חשמל מסודר ומתאים ניתן להשתמש בגנרטורים כמקור כוח חלופי (וודאו עם החברה לפני שאכן היא מספקת גנרטורים).

 

לסיכום הדברים:

לפני שיוצאים לתהליך ניסור בטון בבית או בכל מקום אחר, תכנון והכנה מדוקדקים חשובים מאוד על מנת להבטיח ביצוע בטוח ומוצלח של המשימה. מתן עדיפות לבטיחות, ביצוע בדיקות יסודיות, הערכת התשתית, בחירת שיטות מתאימות לפינוי הפסולת, ואימות זמינות תשתיות חשמל הם שלבים קריטיים בתהליך החיתוך שיש לחשב אותם מראש. על ידי הקפדה על הנחיות מפתח אלו, אתם יכולים למזער סיכונים, לשפר את היעילות ולהשיג תוצאות רצויות ומספקות בפרויקטים של חיתוך הבטון שלכם.

עמרם מלכה
עמרם מלכה

מנכ"ל שותף בחברת cemento, מומחה בשירותי ניסור בטון, קידוח בטון והריסת מבנים.
סמנטו - מובילים בישראל עם צוות מאומן ומנוסה עם המון שנות ידע וניסיון בתחום. אנו נותנים שירות בפריסה ארצית. עבודה בטוחה עם ביטוח צד ג'. עבודה עברית, יוצאי יחידות צבאיות. אנו שמים דגש על בטיחות, עמידה בזמנים ועבודה לשביעות רצונכם.

דילוג לתוכן